De beste designmagasinene
Magasiner er i vinden som aldri før. De som sa at print var død kunne ikke ha tatt mer feil. Riktignok har mange større glossy magasiner sagt takk for seg, eller blitt heldigitale, men et stort utvalg av uavhengige magasiner har dukket opp i kjølvannet. Man kan på mange måter si at man lever i en gullalder hva gjelder magasiner. Sjeldent har utvalget vært så stort og bra som nå, med et så stort utvalg å velge mellom kan det være vanskelig å vite hvor man skal begynne, derfor finner du her en liste over noen av de aller beste designmagasinene, som er i bladhyllene nå om dagen.
Wallpaper
Wallpaper er en god gammel traver som har overlevd omstillingen i magasinbransjen og som kanskje leverer et bedre produkt enn noen noen gang tidligere. Wallpaper er magasinet for alle som er glad i godt design og arkitektur.
Apartamento
Apartamento er et interiørmagasin fra Spania som har slått godt an verden over. Man kan nesten ikke gå inn i en magasinbutikk – om det er i Oslo eller New York – uten å se siste utgave at dette fantastiske magasinet.
Icon
Icon er i en liga for seg selv hva arkitektur gjelder, men alle som er glade i design vil få mye ut av denne glossy publikasjon, fra Englands hovedstad London.
Tunica
Tunica er et lite uavhengig magasin fra Brooklyn, New York. For redaksjonen i Tunica er design en livsstil, og selve magasinet feirer alle aspekter ved denne livsstilen. Tunica er et fast innslag på Printed Matter sin årlige festival: New York Book Art Fair.
A New Type of Imprint
Dette er et norsk magasin som er skrevet på engelsk, og magasinet er utgitt av det norske reklamebyrået Anti. A New Type of Imprint er et livsstilsmagasin, som har stor fokus på design. Det trykkes på fantastisk tykt papir og har en layout “to die for”. Ønsker du å støtte et norsk magasin, så kjøper du A New Type of Imprint.
Cereal
Cereal er en reise i perfeksjon. Dette flotte magasinet fortsetter å vokse i popularitet, og med sitt minimalistiske og rene design er de et tydelig forbilde for mange som har kommet etter dem. Sammen med Kinfolk, var det Cereal som satte standarden for dagens nye bølge av design- og livsstilsmagasiner, og selv om det er mange som prøver – er det ingen som enn så lenge kan måle seg med originalen.